08 grudnia 2012

Pieczona owsianka czekoladowa z ciasteczkową posypką.







Jeśli jeszcze tego nie próbowaliście, musicie koniecznie.
Piękny smak i konsystencja, idealna na śniadanie i czekoladowy głód:)
Przepisy krążą w necie, zrobiłam tak z ciekawości, bez przekonania, myślałam że wyjdzie sucha i średnia w smaku. Myliłam się! 
Jest pyszna, wilgotna i aromatyczna, niebo w gębie jak to mówią.
Można zajadać łyżeczką, ale na tyle zwarta że daje się podzielić na porcje.







a to moja zmiksowana wersja ( naczynie do zapiekania średnicy 12cm):

1 bardzo duży banan
3/4 szklanki płatków owsianych (dałam błyskawiczne)
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli
1/2 szklanki mleka
1 łyżka golden syrup lub płynnego miodu
1 łyżka ciemnego kakao
1 łycha masła orzechowego
1 ciasteczko korzenne 

pysznie komponuje się z takim sosem:
1/2 opkowania serka homogenizowanego naturalnego
1 łyżka mleka skonadensowanego
cukier puder do smaku


Banana miażdżymy widelcem, dodajemy golden syrup, mleko i resztę składników.
Mieszamy do połączenia składników. Masa powinna być dość gęsta ale nie za bardzo.
Wykładamy do foremki wysmarowanej masłem. Wierzch posypujemy pokruszonym ciastkiem korzennym (u mnie cynamonowe z tego przepisu).
Wkładamy do pieca nagrzanego do 190 stopni. 
Zapiekamy 20-25 minut (do momentu aż płatki wchłoną płyn).
Smacznego:)



14 komentarzy:

  1. Koniecznie muszę zrobić taką, wygląda pysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj,

    powstał pomysł stworzenia osobnego miejsca w sieci, gdzie znajdowałyby się wyłącznie 'owsiane' przepisy kulinarne - A te, które Pani opublikowała na swym blogu wydają się nam bardzo ciekawe! Zatem - uprzejmie prosimy o pozwolenie zamieszczenia ich (oraz każdego takiego kolejnego; w formie oryginalnej, wraz ze zdjęciem) w naszej wspólnej Krainie Owsa - Owsiankowie!

    Oczywiście źródło zostanie wyraźnie zaznaczone :)

    Liczymy na pozytywną odpowiedź w komentarzach pierwszego posta na blogu - owsianakraina.blogspot.com

    Z owsianym pozdrowieniem,
    Grupa Owsiankowych Smakoszy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z największą przyjemnością!
      Proszę o link bezpośredni do przepisów.
      Bloga znam i zaglądałam wcześniej:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Fajny pomysł, dawno nie jadłem owsianki i od jakiegoś czasu mam na nią ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda smacznie i w miarę zdrowo...zastanawiam się czy wyjdzie bez mleka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, może wyjść sucha, bo płatki muszą jednak napęcznieć.
      Może użyj mleka roślinnego, lub zalej wcześniej płatki odrobiną wrzątku.

      Usuń
  5. Wygląda baaardzo apetycznie. A przez płatki owsiane wydaje mi się bardzo zdrowe, tak będę sobie wmawiać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest zdrowe! zobacz w składzie nie ma cukru, gdyby ominąć posypkę i sos to całkiem zdrowo:)

      Usuń
  6. dobrze, że jestem już po kolacji, w stanie lenistwa, bo inaczej musiałabym zaraz zabrać się do pieczenia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Chyba uwierzę, że pieczenie nie jest megamegamegatrudne!! :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W ogóle nie jest!
      wystarczy testować potem już żaden wypiek niestraszny:)

      Usuń
  8. Wygląda pysznie, muszę spróbować

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...