16 grudnia 2012

Marchewkowe serca






Mam ten przepis od dawna, niestety nie pamiętam skąd spisany i pewnie go już zmodyfikowałam po swojemu.
Piekłam już wiele razy ponieważ babeczki wychodzą puszyste i wilgotne 
i świetnie się przechowują nic nie tracąc ze swoich zalet. Polecam wypróbować.






1.5 szklanki mąki (tym razem zmieszałam zwykła z razową)
1.5 szklanki startej marchewki (na średnich oczkach)
3/4 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
2 jajka
2-4 łyżki jogurtu lub mleka
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
2 łyżki płatków owsianych
przyprawy: cynamon, imbir, kardamon po 1/4 łyżeczki
starta skórka cytrynowa


W jednej misce łączymy mąkę, cukier, przyprawy, sodę, proszek, sól.
W drugiej rozbełtane jajka, olej, skórkę cytrynową, jogurt.
Łączymy delikatnie (najlepiej widelcem) zawartość obu naczyń, na koniec dodajemy startą marchewkę i mieszamy. Masa wychodzi dość gęsta.
Papilotki wypełniamy do 3/4 i pieczemy w piecyku nagrzanym do 175-180 stopni do suchego patyczka (ok. 20 minut). Jako uzupełnienie pasuje tu krem na bazie serka, ja tym razem polukrowałam. Na wierzch ciasta dałam orzechy włoskie. 
Można je dodać także do masy, drobno posiekane.










Wonderful dream! Smakowite Prezenty

7 komentarzy:

  1. Fajnie! Uwielbiam takie marchewkowo-piernikowe połączenie :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. boskie!
    wypieki z marchewką są wspaniałe:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na to mówię pierniki marchewkowe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie tak, choć niezupełnie:) bardziej może jak ciasto marchewkowe

      Usuń
  4. Świąteczna porcja witaminy marchewkowej. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...