04 grudnia 2012

Placki brokułowe pieczone






Zdecydowane w smaku, lekko pikantne za sprawą chili.
Kolor wyszedł średnio-zielony ale to przez to że ich nie smażyłam
tylko upiekłam na blaszce wyłożonej papierem. 
Przepis poniżej, z moją lekką modyfikacją.





z przepisu wychodzi około 8-9 małych placuszków.

250 g brokułów ugotowanych i posiekanych
1 duże jajko XL
65 g mąki
150 g jogurtu naturalnego
30 g startego parmezanu
1 ząbek czosnku
1/2 łyżeczki soli, pieprz
płatki  chili
szczypta proszku do pieczenia
olej do smażenia (ja dodałam 2 łyżki do ciasta)
szczypta gałki muszkatołowej





Brokuły podgotować tak, by były prawie miękkie, odcedzić i posiekać, jednak warto się postarać, by nie przypominały papki. Połączyłam żółtka z jogurtem, olejem, mąką, proszkiem i przyprawami oraz rozgniecionym czosnkiem ( dałam mały ząbek a i tak był wyczuwalny). Do tego rozgniecione brokuły.
Ubić pianę z białek i na koniec delikatnie połączyć z masą.
Blachę wyłożyć papierem i nakładać porcje placków.
Wkładamy do piecyka nagrzanego do 190 stopni z funkcją pieczenia od góry.
Piec ok. 20 minut, do lekkiego zrumienienia wierzchu.
Jeśli wolicie można je usmażyć, ja tego bardzo nie lubię i unikam:)
Podawać od razu. Można podawać z sosem czosnkowym czy koperkowym.




Tak wyglądały pod spodem..

A tak w piecyku...



14 komentarzy:

  1. ale bosko wyglądają! robiłam takie w lecie, ale smażone na patelni, boskie są!:) muszę znowu zrobić

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślałam, że to ciasteczka owsiane , tylko zastanawiało mnie czemu takie zielonkawe:D Bardzo fajny pomysł na placki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam moje zielone "ciasteczka";)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super, w sam raz na moją zdrowotną dietę! Kradnę przepis do wypróbowania. :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny przepis na lekkie danie albo ciekawy dodatek do obiadu :)

    OdpowiedzUsuń
  6. u mnie brokuły i u Ciebie też, ale w jakiej fajnej formie. Świetny pomysł miałaś z tymi plackami :-D

    OdpowiedzUsuń
  7. pieczone i zielone - ekstra!

    OdpowiedzUsuń
  8. świetny obiad , czy kolacja :) smaczne placki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają niesamowicie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. zwykle robiłam na patelni, ale właśnie się przekonałam do pieczenia :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to miło że Cię przekonałam:)
      Pozdrawiam również.

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...