25 sierpnia 2014

Puszyste ciasto z jabłkami



Puszyste i wilgotne ciasto na jogurcie, niezbyt słodkie, idealne na podwieczorek czy do śniadaniowej kawy.
Wiem wiem propaguję teraz niezdrowe śniadanie, ale nie ma nic lepszego jak poranna kawa z domowym ciastem (np. w weekendowy poranek), zgodzicie się ze mną?
Przepis łatwy do zapamiętania, można użyć innych dowolnych owoców, zawsze się uda bo owoce nie wpadają w ciasto.

Ok, dopisuję uwagi, bo spłynęło ich mnóstwo, podobno nie reaguję, co
nie jest prawdą, po prostu nie uważam żeby ciasto było trudne, mnie
wychodziło wiele razy, jeśli tylko przestrzegacie podstawowych zasady
pieczenia ciast, wszystko powinno się udać. Dla tych którzy się
pogubili, podsumowując :

- składniki muszą być wcześniej wyjęte z lodówki, nie ma mowy o zimnym
jogurcie czy zimnych jajkach, przeważnie godzina wystarczy na ich
ogrzanie
- jajka z cukrem ucieramy dłuższą chwilkę, tak by masa była jasna i
puszysta (ucieranie jej 20 minut jak niektórzy sugerują uważam za
przesadę używam ręcznego robota i miksuję max 5 minut), dalej postępujemy
delikatnie, tak by nie utracić puszystości masy jajecznej, czyli olej
wlewamy cienką strużką a nie chlustem ;-)
- jogurt dodajemy partiami, czyli po troszku naprzemiennie z mąką
- mąkę , najlepiej tortową, z proszkiem ( zawsze przesiane) wsypujemy
partiami najlepiej delikatnie miksując na niskich obrotach (pulsacyjnie) lub
mieszając szpatułką
- jeśli lubicie słodkie ciasta możecie dodać więcej cukru, z tej ilości którą podałam w przepisie nie jest bardzo słodkie, ale w sam raz
- rogrzejcie koniecznie piecyk przed włożeniem do niego ciasta
Mam nadzieję że uwzględniłam wszystkie pytania, powodzenia przy pieczeniu i smacznego! :)


źródło przepisu ( z lekką modyfikacją)

blacha 25x35 cm
2,5 szklanki mąki pszennej tortowej
3 jajka
300 ml jogurtu naturalnego płynnego ( nie polecam tutaj gęstego greckiego)
2 łyżeczki proszku do pieczenia bio
szczypta soli
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
1 łyżka cukru z wanilią
jabłka ( u mnie 7 sztuk średniej wielkości) obrane+ 2 łyżki roztopionego masła
1 łyżeczka cynamonu
cukier puder do posypania ciasta




Jabłka obieramy, kroimy w cząstki i obtaczamy w roztopionym maśle  i oprószamy cynamonem.
W misce przesiewamy mąkę z proszkiem i solą. W drugim naczyniu ucieramy całe jajka z cukrem i wanilią na puszystą jasną masę ( min. 4 minuty robotem ręcznym).
Cienka strużką wlewamy olej i miksujemy pulsacyjnie, po trochu jogurt i partiami mąkę z proszkiem, krótko miksując na niskich obrotach, tak by masa jajeczna nie traciła powietrza (można delikatnie mieszać dodając składniki używając szpatułki) .
Wykładamy ciasto do formy posmarowanej tłuszczem i wyłożonej papierem do pieczenia.
Na wierzchu układamy cząstki jabłek. Owoce lekko dociskamy do ciasta.
Pieczemy ok. 45 minut w piecyku nagrzanym do 165-170 stopni (termoobieg).
Lekko przestudzone ciasto posypujemy cukrem pudrem.




Jedz polskie jabłka

Jabłka wolności

74 komentarze:

  1. Jakie puchate ciasto Zuziu :) Pysznie wygląda. Jestem pod wrażeniem. Ty proponujesz na śniadanie do kawy, a ja nawet teraz mimo późnej pory zjadłabym kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. obłędnie wygląda:) istny puch:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo piękne wyszło Tobie to ciasto, pychotka.
    Dziękuje za skorzystanie w mojego przepisu :) Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. fajnie wygląda i chyba z jabłkami najsmaczniejsza opcja!

    OdpowiedzUsuń
  5. Znam podobne ciacho z dodatkiem kakao:)

    Dzieki za udzial w akcji:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rzeczywiście bardzo puszyste :) Wygląda smakowicie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Zuzka, nigdy nie przestaniesz mnie zadziwiać wyglądem Twoich ciast:) Są tak puszyste, jak poduchy :) Rozkosznie apetyczne !!! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mniam jakie pyszności :-) skradnę kawałek do kawki :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mmm, nabrałam ochoty na pyszny jabłecznik.
    Pozdrawiam, http://kulinarnyswiatrenaty.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Dodaję do obserwowanych, na pewno jeszcze tu wrócę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudownie puchaty :)
    Od czasu do czasu można zjeść ciasto na śniadanie, w końcu każdemu należą się w życiu jakieś przyjemności ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale mi narobiłaś ochoty na takie pluszowe ciasto :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kocham takie ciasta! Tylko zamieniłabym jabłka na śliwki <3

    OdpowiedzUsuń
  14. ciasto wygląda bardzo bardzo apetycznie, pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. komentujecie własne wypieki czy zdjęcie? Upiekłam wyszedł gniot, zakalec o grubości 2 cm, szkoda czasu i składników

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zamieszczam przepisów- przypadków, z tego korzystałam nieraz, z różnymi owocami, nie mam pojęcia dlaczego się nie udało. Staram się opisać dokładnie co i jak wykonać, aby wyszło, ale jeśli się coś zmieniło po swojemu w przepisie to gwarancji już dać nie mogę.
      Powodzenia przy dalszych wypiekach

      Usuń
    2. U mnie to samo, straszny zakalec :(

      Usuń
    3. Zakalec okropny. A piekę dużo i chętnie.

      Usuń
  16. Jakie inne owoce będą super pasować do tego ciasta???Z czym ro9biłaś?możesz poradzić?Myślę o śliwkach bo są już teraz ale nie wiem czy nie za ciężka???Długo ciasto trzyma świeżość?Jogurt naturalny?nie grecki???gęsty?lejący?może konkretna firma?bo jogurt jogurtowi nie równy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne że odpowiadam na pytania, jogurt lejący, śliwki będą pasować! ciasto jest świeże 2 dni , ale trzeba trzymać w chłodzie, najlepiej przykryte.

      Usuń
  17. Odpowiedzi
    1. Polecam zajrzeć pod zakładkę śliwki, tam znajdziesz inne przepisy na konkretnie - śliwki.

      Usuń
  18. Witaj
    Dziś piekłam to ciasto z jabłkami. Następnym razem spróbuję także z innymi owocami.
    Wyszło smaczne, puszyste i wilgotne- polecam:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że smakowało! To najprostsze ciasto jakie może być, nie może się nie udać.
      Pasują każde owoce. Pozdrawiam

      Usuń
  19. Mi tez wyszedl gniot 2 centymetrowy, nie wiem, czy sie nie dopiekl, czy jablka sok puscily, ale ciasto jest mokre jak zakalec, nie wyroslo nic a nic.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli robiła Pani/Pan wszystko wg przepisu, to nie mam pojęcia dlaczego nie wyszło. Innym wyszło czytając z komentarzy. Może to kwestia mąki, powinna być tortowa, należy dobrze utrzeć jajka z cukrem aby masa była puszysta, powoli dodawać pozostałe składniki, na koniec krótko miksować, aby masa nie opadła. Piecyk musi być rozgrzany przed włożeniem do niego ciasta. Jabłka puszczają sok i to normalne, tak jak i inne owoce, to nie wpływa na rośnięcie tego ciasta.

      Usuń
  20. Dołączam do grona tych, którym wyszedł zakalec. Smaczny, ale zakalec. Dodam, że wszystkie produkty miałam w temp. pokojowej.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciasto wychodzi wilgotne i puszyste. Jest bardzo smaczne.
    A dla tych narzekaczy dwie wskazówki. Po pierwsze, wszystkie składniki muszą mieć temepraturę pokojową, a po drugie trzeba dobrze utrzeć jajka z cukrem (około 6 minut mikserem). I nie ma opcji żeby się nie udało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję kochana za wsparcie. Powtarzam to do znudzenia. Składniki nie mogą być zimne i ucierać ucierać ucierać. Ale nie wszyscy chcą zrozumieć ;-)

      Usuń
    2. Niestety, wyszło ciasto 2 cm. Smak dobry ale szkoda mi składników bo nie dałoby rady podać go gościom. Zgodzę się że może jogurt był za zimny ale mówi Pani że powtarza do znudzenia że składniki nie mogą być zimne. Ja na przepis trafiłam przypadkiem, i nie jest w nim o tym wspomniane, a wcześniej niestety nie miałam okazji korzystać z Pani przepisów i dowiedzieć być świadoma tego, co było mówione i powtarzane wcześniej. Proszę zmodyfikować przepis by trochę mniej doświadczeni w pieczeniu mogli pochwalić się ciastem. Smak super, naprawdę i przepis niby prosty ale jak to mówią "diabeł tkwi w szczegółach".

      Usuń
    3. Polecam trzymać się przepisu. Ale to dziwne bo ja też piekłam je jako początkujący i mi wychodziło z różnymi owocami. Trzeba cierpliwie ucierać, mąkę przesiać, wyjąć wcześniej składniki z lodówki, to są podstawy każdego pieczenia. Powodzenia i polecam inne moje przepisy, mam zasadę publikować tylko te sprawdzone!

      Usuń
    4. A moze to tez byc wina proszku do pieczenia (zwietrzaly lub stary)

      Usuń
  22. Robilam to ciasto. Ucieralam ponad 20 minut jajka I wyroslo wspaniale. Smaczne, ale troche za malo slodkie. Dodalabym troche wiecej cynamonu, no ale to kwestia smaku. Pozdrawiam I dziekuje za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku wpisu zaznaczyłam, że ciasto nie jest zbyt słodkie, ale moim zdaniem doskonale podkreśla smak jabłek. Można dodać więcej cukru oczywiście.

      Usuń
  23. Czegoś takiego właśnie szukałam, zapisuję do wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Super ciasto szybko i tanio. Robilam juz dwa razy polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  25. A mnie wyszło słabo... nie wyrosło, tylko placek. Ale i tak smaczne

    OdpowiedzUsuń
  26. Mi też nie wyszło, ale może faktycznie jogurt był za zimny. A szkoda bo smak super

    OdpowiedzUsuń
  27. No coz. To ciasto jest tylko pozornie proste. Wyjdzie tym, ktorzy piekli juz nie jedno ciasto lub tym, ktorzy skorzystaja z innego, dokladniejszego przepisu. Autorka mimo licznych uwag noe modyfikuje przepisu. Szkoda tych, ktorzy nie zerkna w komentarze uszczegolowiajace przepis. Ciasta na oleju czesto wychodza zakalcowate. Tluszcz jet ciezki, wiec takie ciasto nie zawsze ma sily by urosnac. Aby ciasto nam wyszlo nalezy: 1. Wyjac skladniki z lodowki minimum godzine przed pieczeniem 2. Jajka ucierac do bialosci, az beda sztywne i puszyste (moj robot ucieral jajka z cukrem ok 15-20minut na wysokich obrotach) 3. Gdy wlewamy pozostale skladniki to ustawiamy robot na niskie obroty, na krociutko, by delikatnie wymoeszal tluszcze. Tluszcze dodajemy powolutku. 4. Make przesiewamy do masy i mieszamy wszytko powoli, ale dokladnie srewniana lapatka. Doslownie kilka ruchow. Chodzi o to by tan ubity puch z jaj nie opadl pod ciezarem tluszczu i maki. Mozna dac osrobine mniej tluszczu lub np. Jedno jako wiecej. Tez wyjdzie☺powodzenia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgadzam się, wcale nie jest trudne, ale jak każdy wypiek wymaga minimalnych przygotowań i wiedzy. Na pewno nie jest z serii połącz wszystko i zamieszaj, ale jakieś megatrudne też nie jest. Wpisałam uwagi dla roztargnionych ;-) p.s.miksowanie jajek przez 20 minut chyba jest bez sensu,ja na pewno tak długo nie miksowałam, a używam zwykłego miksera ręcznego;-)

      Usuń
  28. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis, wygląda mega smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Beznadziejny przepis.ZAKALEEEC. I już uprzedzam zarzuty-podobne ciasta robiłam nie raz i nigdy nie było z nimi problemu a ten to jakaś porażka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy wszystko robiłaś (eś) wg wskazówek? Jeśli tak, to powinno wszystko się udać. Proszę czytać uwagi i dokładnie przepis. Polecam przepis na ciasto jogurtowe (kubeczkowe) jest bardzo podobne. Ja piekę je prawie co 2 tygodnie i nie wychodzi zakalec. Pozdrawiam

      Usuń
  30. Dobre owszem ale bez rewelacji puszystej. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  31. Zrobiłam z plastrami ananasa, wyszło pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ratunku! Mam tylko krupczatkę! Wyjdzie?

    OdpowiedzUsuń
  33. A można ubić pierwsze pianę z białek a potem żółtka dodawać?

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciasto niesamowicie piekne i bardzo smaczne. . . Dodalam do maki pare ziarenek suchych drozdzy. Pezepieknie wyrosło 👍👍👍 Naprawde ten przepis polecam

    OdpowiedzUsuń
  35. Smaczne i proste do zrobienia 👍dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń
  36. Mnie się nie udało :( wykonany zgodnie z przepisem oraz "zaleceniami".. Ciasto wyrosło na 3cm. Może blaszka za duża? na wykorzystałam rozmiar podany w przepisie. Może mogłaby Pani dodać zdjęcia w czasie przygotowania? szczególnie puszystej masy i momentu wlania ciasta na blachę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się, jak będę je piekła dorzucić zdjęcia dla niedowiarków ;-)

      Usuń
  37. Super przepis i absolutnie w moim guście;) Koniecznie muszę spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  38. Ciasto puszyste ,czy zamiast proszku mozna dodać drożdży?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie sądzę, ale nie próbowałam. To jest jednak ciasto proszkowe, nie drożdżowe.

      Usuń
  39. Dołączam do grona niezadowolonych - zakalec na centymetr grubości, mimo dokładnego wykonania przepisu i użycia ciepłych składników. Nie polecam!

    OdpowiedzUsuń
  40. Ciasto wyszło mi pyszne ...Troszke go zmodyfikowałam
    Dalam yogurt grecki bo innego nie miałam i dałam 3srednie jabłka i 2 garście płatków migdałowych Placek wyszedl puszysty wilgotny i aromatyczny
    Dziekuje za przepis Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  41. A jeśli ktoś nie ma termoobiegu,ani górnego grzania to ile czasu potrzeba

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie umiem powiedzieć, trzeba wyczuć piecyk. Ciasto pieczemy do suchego patyczka, a wkładamy do nagrzanego piekarnika, może to jakaś podpowiedź? :)

      Usuń
  42. Ile truskawek zamiast jablek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że pół kg będzie ok, nie układać za dużo bo ciasto "namoknie", jeśli mrożone to nie rozmrażać. Ale najlepsze do tego ciasta są owoce sezonowe.

      Usuń
  43. Zrobiłam, pomimo wielu negatywnych komentarzy, ciasto wyszło in wyglada jak na zdjęciach, choć zaczęłam piec dopiero z przepisów pinteresta;) więc nie mam jakiegoś super doświadczenia. Zakalca brak. Dziękuję za przepis

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci za ten komentarz, naprawdę nie wiem co tu może nie wyjść, to jedyny przepis na blogu z tak szczegółowymi dopiskami, są trudniejsze ciasta a przy tym jakieś fatum zawisło he he :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...