02 sierpnia 2014

Błyskawiczna potrawka z cukinii i świeżych pomidorów


Kolejne szybkie danie idealne na lato kiedy w upał nie mamy humoru stać długo w kuchni, a mamy ochotę na coś konkretnego, aromatycznego, sycącego z dawką omega w posypce.
Do posypania gulaszu użyłam mieszanki ziaren, którą dostałam do swoich eksperymentów kuchennych od "Ziarenkowa", bardzo polecam - mają gotowe uprażone ziarna w różnych ciekawych zestawieniach ( np. ziara z cynamonem, kardamonem i orzechami).





przepis własny

1 średnia cukinia ( o małym przekroju, bez dużych pestek)
2 średnie pomidory ( najlepiej dojrzałe, lekko słodkawa odmiana)
1 mała cebula
2-3 ząbki czosnku drobno posiekanego
1 łyżka octu balsamico
1 łyżka koncentratu
1 łyżeczka syropu klonowego
szczypta utartej gałki muszkatołowej
garść świeżej bazylii
sól, pieprz, 
szczypta chili z pestkami ( lub świeże chili - ile lubicie)
olej do smażenia
mieszanka "Słoneczne pola" ( prażony słonecznik, sezam i siemie lniane)




Cebulę i cukinię kroimy w 1 cm kostkę, smażymy na rozgrzanym oleju ok 3 minut.
Pomidora kroimy w dużą kostkę i dorzucamy na patelnię ( ja nie obierałam ze skórki, ale możecie jeśli wolicie), dodajemy przyprawy, ocet balsamiczny, przecier, na koniec posiekany czosnek. Możemy dodać odrobiny wody - 1/4 szklanki. 
Dusimy chwilę aż pomidory się rozpadną, ale warzywa mają zachować jędrność. 
Całe przygotowanie trwa ok. kwadransa. Możemy podać z ryżem, doskonałe też do ziemniaków z koperkiem lub makaronem.



Tydzień z cukinią

20 komentarzy:

  1. Oj, to musi być pyszne, bo kusząco wygląda:) pozdrawiam cieplutko Zuziu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Beatko, również Cię pozdrawiam :)

      Usuń
  2. Świetny jest ten przepis. Lubię tak prosto i smacznie. A dodatek tych pysznych ziarenek tylko dodaje smaczku całej potrawie. Bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam wszystkie dania z cukinii!! :)) Dla mnie idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny, wegetariański przepis. Bardzo ciekawi mnie połączenie cukinii z syropem klonowym-muszę to wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Syrop klonowy ma tutaj za zadanie odrobinę przełamać kwaskowość pomidorów, nie jest wyczuwalny w potrawie. Ale to mój patent jeśli pomidory są lekko kwaskowe.

      Usuń
  5. coś co lubię:) dużo warzyw i lekki posiłek mamy gotowy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo podobne danie wczoraj miałam, jedliśmy z naleśnikami, pycha.

    OdpowiedzUsuń
  7. Same zalety ma ta potrawa - jest pyszna, kolorowa i sezonowa.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda naprawdę smacznie :-) Chyba wykorzystam przepis, bo mam jeszcze cukinię ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Już tam jestem od dawna, sama nie wiedziałam :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. trochę jak leczo?
    Nie wiem, ale mniam.. uwielbiam talerz pełen warzyw ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie dość długo zanosiło się, że cukinii nie będzie, jednak teraz się zmobilizowała i szaleje. Talerz wygląda....yyy....yyy...nie wiem jak to ująć. Ale wygląda kwitnąco :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...