21 stycznia 2013

Czekoladowe kule




Fajne jest w nich to, że można dodać co się chce, ile się chce, tylko musi się to wszystko połączyć w miarę zwartą masę. 

U mnie główny składnik to ciasto które nie "zeszło" chociaż było pyszne
( chyba przesyt poświąteczny jeszcze). Ale można użyć biszkoptów, ciasteczek, cokolwiek. 
Smak będzie za każdym razem niepowtarzalny i to mi się w nich chyba najbardziej podoba..





300 g (pokruszonej masy) czekoladowego ciasta owsianego {przepis wkrótce} 
plus posiekane orzechy i czekoladowe płatki śniadaniowe - pokruszone
(może być też np.biszkopt+kakao+płatki zaparzone wcześniej)

1 łyżka miękkiego masła
2 łyżki gęstego jogurtu naturalnego
1 łyżka cukru pudru

posypka orzechowa/ kolorowa
1 tabliczka gorzkiej czekolady + łyżeczka oleju 





Ciasto kruszymy, łączymy z płatkami i orzechami, masłem i jogurtem.
Jeśli masa da się formować w kulki i nie kruszy to tak właśnie ma być.
Formujemy kule wielkości orzecha włoskiego ( ja zrobiłam nawet większe). Chowamy do lodówki przykryte na 30 minut . Na zimnych będzie szybciej czekolada zastygała.
Czekoladę rozpuszczamy na parze z olejem. Obtaczamy nasze kulki, posypujemy posypką i gotowe.
Czekamy jeszcze aż czekolada zastygnie i gotowe do spożycia. Smacznego.














Pralinki, trufelki, czekoladki 2013









10 komentarzy:

  1. świetne, najbardzie podoba mi się w tym przepisie, że jest taki na oko, bez ograniczeń, dla niepodporządkowanych eksperymentowiczów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię takie kuleczki, ja jeszcze dodaje spirytus:)

    OdpowiedzUsuń
  3. O jejciu,ale mi narobiłaś apetytu...:)

    OdpowiedzUsuń
  4. świetne, ale smakowicie wyglądają:D

    OdpowiedzUsuń
  5. To lubię!!! Na jeden kęs..Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. że Tobie się chce :P podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chce mi się:) to dla mnie forma relaksu czy jak to zwał

      Usuń
  7. Bardzo efektowne :) Musze wyprobowac :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...