29 października 2017

Chlebek bananowo-marchewkowy z sezamem

To kolejny chlebek owocowo-warzywny na blogu. Mam słabość do tego wypieku, doskonały do kawy, kiedy jestem zabiegana i nie mam czasu na śniadanie ( o zgrozo niestety! ) to kawałeczek takiego chlebka jest sycący, no i trochę wyrzuty sumienia mniejsze bo przecież warzywa, owoce, mało cukru :) Zachęcam do wypieku. Połączenie bananów i marchewki okazało się udane, chlebek jest wilgotny, orzeźwiający, pachnący, z nutą jesieni . Zrezygnowałam tym razem z bakalii, bo bałam się że małe dzieci nie pogryzą kawałeczków orzechów, ale myślę że to wartściowy dodatek.







Składniki:

1.5 szklanki mąki
4 -5 bardzo dojrzałe banany
0.5-0.75 szklanki surowej, tartej marchewki (tarta na małych oczkach)
0.5 szklanki cukru
0.4 szklanki posiekanych bakali ( orzechy włoskie, laskowe, pekan, nerkowca, migdały,)
skórka starta z 0.5 cytryny ( dałam tylko 2 łyżki soku z cytryny do bananów)
1 opakowanie cukru waniliowego ( dałam sypką laskę wanilii - szczyptę)
1 jajko
75g masła
1 łyżeczka sody lub proszku
szczypta soli

Do posypania - łyżka czarnego sezamu

Banany obrać, rozgnieść widelcem, masło rozpuścić
Marchewkę obrać, zetrzeć na tarce na małych oczkach.
Bakalie posiekać.
Rozgniecione widelcem banany wymieszać w jednej misce z cukrem, cukrem waniliowym, sokiem z cytryny , roztrzepanym jajkiem i roztopionym ostudzonym masłem. Dodać startą marchewkę i wymieszać składniki widelcem.
Mąkę wymieszać z sodą w drugim naczyniu, dodać posiekane bakalie ( u mnie bez bakalii).
Składniki z dwóch misek wymieszać ze sobą, krótko zamieszać widelcem.
Przelać do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Posypać strużkę sezamu.
Piec w 180C ok. 60 minut ( po 50 sprawdzić patyczkiem).
Upieczone ciasto wystudzić.


14 komentarzy:

  1. Świetnie się prezentuję ten chlebek :) Dziękuje bardzo za ten przepis, mniam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo proszę, mnie on bardzo przypadł do gustu :)

      Usuń
  2. Bardzo fajny i na pewno mega smaczny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię bananowe wypieki, pyszny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszniutki, dzięki za inspirację

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja zwykłego chleba nie potrafię upiec a co dopiero takiego :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chleb tylko z nazwy bo to ciasto jest tak naprawdę;-) ale na śniadanie idealne

      Usuń
  6. Bardzo lubimy banany więc wszystkie chlebki i ciasteczka z ich dodatkiem są jak najbardziej w naszym guście :)

    OdpowiedzUsuń
  7. wiele bym dała teraz za kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z marchewką jeszcze nie próbowałam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Thanks to my father who shared with me regarding this web site, tthis weblog is truly amazing.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...