17 lutego 2018

Flapjack bananowo-czekoladowy


Dziś przepis banalny, ale jakże pyszny, wrzuciłam go na Nowy Rok wraz z życzeniami dla Was, ale
usunęłam, bo myślałam, że to był powód awarii na moim blogu. Teraz udostępniam przepis ponownie, korzystajcie z bloga, został odratowany dzięki pomocy Karoliny. Bardzo Ci Karolino dziękuję!!!




Mam naprawdę słabość do tego wypieku...
Banany, czekolada i płatki owsiane czyli to co łasuchy lubią najbardziej :)





Dorzucam jeszcze wersję z migdałami i czekoladą na wierzchu...




200g masła
150 g brązowego  drobnego cukru
200g mąki pszennej razowej
200 g płatków owsianych
1 banan
skórka pomarańczowa kandyzowana, 
pół łyżeczki mielonej wanilii lub ziarenka wanilii
50 g posiekanej czekolady ulubionej




1. Pokroić drobno banana lub zmiażdżyć widelcem. Odstawić.
2. Rozpuścić masło z cukrem, chwilę podgrzewać do rozpuszczenia cukru
3. Zdjąć z ognia, dodać płatki, mąkę, wanilię i skórkę
4. Dodać do masy rozgniecionego widelcem banana
5. Przełożyć do natłuszczonej i wyłożonej papierem formy 20x20 cm
6. Posypać posiekaną czekoladą
7. Lekko docisnąć masę do brzegów formy
8. Piec ok. 40 min ( u mnie 170-180 stopni termoobieg) do zrumienienia - po 30 minutach sprawdzić, może być już gotowe, nie piec za długo bo będzie przesuszone i twarde.
9. Kroić ciepłe ciasto, ale pozostawić w formie do wystygnięcia



Posypcie wierzch ulubionymi składnikami i lekko dociśnijcie je w masę..





Polecam też:








17 komentarzy:

  1. Zdrowo i smacznie ! Podkradam kawałek z myślą o niedzielnym śniadaniu 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Po składnikach mogę się domyśleć, że to wspaniałe ciasto. Chętnie bym zjadła. Dlatego zapisuję przepis i skorzystam z niego.
    Miłego weekendu Zuziu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miłej niedzieli Krys,a jak zrobisz mojego flapjacka będzie miła i smaczna;-)

      Usuń
  3. Ale musi być pyszne 😍😍😍 cieszę się, że wszystko już śmiga ❤️

    OdpowiedzUsuń
  4. Kwintesencja dobrego połączenia bananów z owsem <3

    OdpowiedzUsuń
  5. To ja już wiem, dlaczego klikałam a tu czarna dziura była. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu cieszę się że odnalazłyśmy się na nowo w blogowym wrzechświecie bez dziur:)) witam ponownie

      Usuń
  6. Ten pomysłowy placuszek to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pysznie i fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale fajne ciasto! Muszę koniecznie je upiec! Mam słabość do bananowego ciasta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też, jeśli lubisz bananowe wypieki to polecam :)

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...