20 października 2013

Torcik dyniowo-ananasowy z bezami


Bardzo spodobał mi się pomysł połączenia warzyw i owoców w jednym cieście.
Dynia, ananas i marchewka. 
Ciasto jest wilgotne, dość sycące, choć nie ciężkie, z korzenną nutą.
Do tego idealnie pasuje krem na bazie serka, przełożyłam ciasto kwaskowymi domowymi powidłami, całość posypałam pokruszonymi bezami i zrobił się całkiem przyjemny jesienny torcik. 
Puree z dyni było mocno pomarańczowe stąd intensywny kolor ciasta.





źródło przepisu z małą modyfiakcją


150 g puree dyni
100 g ananasa (może być z puszki)
2 marchewki (ok. 150 g)
3 jajka
180 ml oleju rzepakowego 
200 g  cukru
500 g mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki cynamonu
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
garść posiekanych orzechów włoskich
szczypta soli

Krem:
200 g serka (użyłam śniadaniowego Czarnocin)
150 g bardzo miękkiego masła
150 g cukru pudru
1 łyżka soku z cytryny
połowa laski wanilii (same ziarenka)

5 łyżek kwaskowych gęstych powideł (moje były jeżynowe bez pestek)
garść bezików do pokruszenia
kolorowa posypka do ciast (na specjalne życzenie Amelki):)



Do jednego naczynia przesiewamy mąkę z sodą, proszkiem, solą i przyprawami.
Marchewkę ścieramy na tarce o średnich oczkach.
Miksujemy pure z dyni i kawałki ananasa.
Przekładamy do dużej miski, dodajemy cukier i jajka i miksujemy parę minut aż masa będzie puszysta.
Dodajemy powoli olej i dalej cały czas miksujemy.
Teraz dodajemy startą marchew i mieszamy masę delikatnie łyżką.
Dodajemy partiami mąkę i mieszamy.
Jeśli masa będzie bardzo gęsta możemy dodać parę łyżek mleka.
Tortownicę 23 cm smarujemy masłem i wykładamy papierem do pieczenia (opcjonalnie obsypujemy mąką jeśli pieczemy w otwieranej formie).
Wkładamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i pieczemy ok. 40 minut - do suchego patyczka.
Ciasto studzimy, przekrawamy na 2 blaty.Spodni blat smarujemy cieniutką wartstwą powideł i warstwą kremu. Drugi blat smarujemy też powidłami i przykrywamy pierwszy.
Na wierzch nakładamy krem serkowy, posypujemy bezami i posypką.
Jeśli macie więcej czasu polecam nałożyć cieniutką warstwę kremu na wierzch i boki ciasta, schłodzić w lodówce, potem nałożyć resztę kremu, krem lepiej będzie przylegał do ciasta.













30 komentarzy:

  1. Wygląda apetycznie, ciekawa jestem smaku :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Rzeczywiście interesujące połączenie, w dodatku kolor jesienny, a pierzynka trochę już zapowiada zimę :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już to chyba kiedyś pisałam - co w myśli to i na talerzu ;-) ale o zimie nie myślę o nie! :)

      Usuń
  3. Wszystko mi tu do siebie pasuje - i te warzywa, i owoce, i kremowy serek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz Zuzia...że nie przepadam za marchewką i dynią. Ale na ten wypiek naprawdę bym się dała skusić. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ela, na pewno by Ci smakowało to ciasto, bo smakowało tym co dyni nie lubią.

      Usuń
  5. świetnie wygląda, ma piękny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękny kolorek i niebanalne zestawienie składników. Chociaż... dzisiaj robiłam konfiturę z dyni z ananasem i wyszła przepyszna. Pójdę tym tropem i zapiszę przepis na torcik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. taka konfitura to bardzo dobry pomysł, teraz już wiem że ananas i dynia pasują do siebie

      Usuń
    2. odpisałam na komentarz dot. budyniu :)

      Usuń
  7. Fajny pomysl, zeby przelozyc takie ciacho powidlami :) Musze tego sprobowac, bo zazwyczaj robie sam krem z serka i posypuje prazonymi orzechami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj, mnie smakowało, trochę przełamało smaki.

      Usuń
  8. Wygląda cudnie! Kolor ma fantastyczny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję, dynia to wdzięczne warzywo do wypieków:)

      Usuń
  9. wspaniały widok:) niesamowity jesienny wypiek!

    OdpowiedzUsuń
  10. Niesamowicie kusi mnie ten Twój torcik, tylko następna impreza urodzinowa w grudniu. Muszę tyle czekać na przetestowanie przepisu,Zuziu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja bym tyle nie wytrzymała :D ale cieszę się że Cię skusił mój wypiek:)

      Usuń
  11. To musi być bardzo apetyczne połączenie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten tort jest przepiękny! : )
    Świetny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam dynię i wszystko, co za pomocom tych niezwykłych owoców można wyczarować. Twój torcik jest niesamowity. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Dziękuję za Wasze miłe komentarze:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jej, kapitalne polaczenie! Torcik wyglada na bardzo wilgotny - takie lubie najbardziej...

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ciekawy pomysł, wyglada super apetycznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  17. ciekawe połączenie! chętnie wypróbuję! ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...