16 października 2013

Proste ciasto dyniowe z czekoladą


Bardzo proste i smakowite ciasto. W sezonie dyni konieczne do zrobienia.
Lekkie i wilgotne, korzenne w smaku, idealne na jesienną słotę.
Nie wymaga wielkiego nakładu pracy.
Przepis pochodzi ze strony Mała Cukierenka.  
W oryginale była dodatkowo polewa z mlecznej czekolady, zastąpiłam ją cukrem pudrem z cynamonem. 
Bardzo polecam to ciasto.




na formę o śrdnicy 20 cm (może być większa, ciasto będzie niższe ale równie smaczne:))


3/4 szklanki cukru (najlepiej brązowy)
1/2 szklanki oleju
2 jajka
3/4 szklanki pure z dyni (upieczonej i zmiksowanej)
1 i 3/4 szklanki mąki tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
1 łyżeczka cynamonu 
(użyłam przyprawy do szarlotki z goździkami, cynamonem i imbirem)
szczypta soli

100g posiekanej czekolady gorzkiej

cukier puder z łyżeczką cynamonu do obsypania ciasta



Do miski przesiewamy mąkę, proszek, sól i przyprawy.
Do drugiej miski wsypujemy cukier, dolewamy olej, jajka i miksujemy mikserem aż masa będzie kremowa ok. 5 minut.
Dodajemy pure z dyni i już dalej mieszamy łyżką. Wsypujemy mąkę i kawałki czekolady i mieszamy do połączenia się składników.
Przekładamy masę do formy wysmarowanej masłem i wyłożonej papierem do pieczenia (można zamiast papieru obsypać mąką). Pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni ok. 45 minut (do suchego patyczka). Ja piekłam na termoobiegu, jeśli pieczecie na funkcji góra dół na niższej półce, potrwa to dłużej (nawet godzinę).
Ciasto studzimy na kratce. Po lekkim przestygnięciu posypujemy cukrem pudrem z cynamonem.

















12 komentarzy:

  1. Wygląda super ! <3 Musze sie przekonać do dyni bo juz kolejny świetny przepis znajduje !

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosto dyniowo- zufinkowo:)
    Wgląda świetnie, jak smakuje tak samo..to ja poproszę:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja robię z kruszonką orzechową jest pyszne,musisz wypróbować:))))
    http://japoziomka.blogspot.com/2012/10/przed-sobota.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie wygląda to ciasto z dynia, zapewne jeszcze lepiej smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wybieram sie dzis po dynie...smaka mi narobilas:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Aż ślinka cieknie na sam widok. Takie puszyste, delikatne. Warte upieczenia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...