05 grudnia 2015

Ciasto pomarańczowe z kminem i czarnuszką


Przepis na to ciasto ucierane pochodzi z książki "Wyprawy po przyprawy". Ciasto jest lekko słodkie, korzenne, z cytrusową pomarańczowa nutą, idelanie smakuje do popołuniowej zimowej herbaty i wpasowuje się w świąteczny czas.
W oryginale był tylko kmin, ja pokusiłam się o dodanie również czarnuszki, która podkreśla orientalny charakter ciasta, bardzo ją lubię w wypiekach. Dodałam kilka malutkich zmian głównie w ilości przypraw, zamiast mleka użyłam maślanki.
Jeśli jesteście odważni i macie ochotę na nowe smaki, zapraszam na ciasto.







Mała forma 20x9 cm

125 g miękkiego masła
125 g  cukru ( dałam ciut więcej jakieś 150g)
3 jajka
2-3 łyżki maślanki
1/2 łyżeczki ziaren kminu rzymskiego
1/2 łyżeczki ziaren czarnuszki
szczypta soli
odrobina startej gałki muszkatołowej
220 g mąki krupczatki ( w oryginale było 50 g mielonych migdałów, reszta zwykła mąka pszenna,  niestety nie miałam migdałów)
1 łyżeczka proszku do pieczenia ( polecam bio, bez fosforanów)
skórka otarta z pomarańczy ( wyszorowanej szczteczką pod zimnym strumieniem wody)

Wykonanie: Piec nagrzewamy do 170 stopni.
Miękkie masło ucieramy z cukrem na jasną puszystą masę, dodajemy po jednym jajku ciągle miksując. W osobnym naczyniu przesiewamy mąkę z proszkiem i solą.
Do utartej masy maślanej wsypujemy przyprawy oraz skórkę pomarańczy, partiami dodajemy przesianą mąkę oraz maślankę, krótko miksując. Przekładamy do formy wysmarowanej tłuszczem i wyłożonej papierem do pieczenia lub obsypanej mąką. Pieczemy ok 45 minut do suchego patyczka, studzimy na kratce.





6 komentarzy:

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...