27 listopada 2013

Puszyste ciasto bananowo-dyniowe ze skórką pomarańczy




Zapach tego ciasta jest obłędny. 
Do tego jest puszyste, wilgotne, z kawałeczkami kandyzowanej skórki pomarańczowej.
Zamiast mleka użyłam soku z pomarańczy, banan dodaje przyjemnej słodyczy.
Zaczęło się od tego że zmiksowałam banana z upieczonym kawałkiem dyni (bez skórki).
Powstał pyszny mus który stał się bazą mojego ciasta. 




przepis własny

2 jajka
3/4 szklanki cukru
1 łyżeczka mielonej wanilii
skórka otarta z 1 pomarańczy
2 łyżki kandyzowanej skórki pomarańczy*
1 przejrzały banan
4 łyżki soku z pomarańczy
1/2 szklanki puree z upieczonej dyni 
(po zmiksowaniu z bananem powinna być pełna szklanka musu)
1/3 szklanki oleju
1 2/3 szklanki mąki pszennej tortowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody
szczypta soli
czarny sezam do posypania







Blendujemy dynię z bananem i sokiem pomarańczowym, do ciasta użyjemy 200 g, reszta jest pyszna jako dodatek do kawałka ciasta (zamiast bitej śmietany;-)) Polecam.
Przesiewamy do miski mąkę z proszkiem, sodą i solą.
W drugim naczyniu miksujemy jajka z cukrem i wanilią na puszystą jasną masę. Cieniutką strużką wlewamy olej i dalej miksujemy. Dodajemy startą skórkę pomarańczy i 1/3 musu dyniowo-bananowego. Dosypujemy 1/3 mąki i dalej miksujemy i tak na zmianę trochę musu i część mąki + sok z pomarańczy. Na koniec wsypujemy kandyzowaną skórkę pomarańczową i dalej już mieszamy łyżką.
Wykładamy masę do formy 20 cm, posmarowanej tłuszczem i obsypaną odrobiną mąki.
Posypujemy wierzch sezamem.
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 175 stopni (termoobieg) na drugiej półce od dołu.
Po 35 minutach sprawdzamy patyczkiem, powinno być upieczone.
Studzimy chwilę w formie, wyjmujemy na kratkę i studzimy całkowicie.
To teoria bo ja ukroiłam lekko ciepłe i nic się nie stało ;-) 
Można polać syropem w którym gotowaliśmy skórkę pomarańczy, dodać cząstki pomarańczy i skórkę.




*obrałam dużą pomarańczę se skórki (wcześniej dobrze ją wyszorowałam szczoteczką pod bieżącą zimną wodą, można też namoczyć na chwilę owoc w zimnej wodzie aby wypłukać ewentualne toksyczne zanieczyszczenia i dopiero umyć)
 i wraz z białym miąższem pokroiłam w kosteczkę.
Ugotowałam syrop : 1 szklanka cukru+1/2 szklanki wody, do gotującego wrzuciłam skórkę.
Gotowałam 5 minut (można sprawdzić kawałeczek lekko tylko czuć goryczkę), odcedziłam i rozłożyłam na papierze, suszyłam przez noc.
Można przygotować zapas skórki, przyda się do wypieków. 









Szybkie ciasta - edycja Jesień 2013  






26 komentarzy:

  1. bardzo ładny ma kolor w srodku, to chyba ta dynia dała taki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Skórki pomarańczowej nie cierpię ale reszta kusi oj kusi :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzooo apetycznie wygląda, aż mam ochotę ugryź monitor:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anula nie polecam, ale ciasto polecam jak najbardziej :-)

      Usuń
  4. Super składniki. I skórka z pomarańczy i pieczona dynia :) Świetne ciasto Ci wyszło, aż mi ślinka leci :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Krys, ciasto ma jedną wadę - szybko znika:)

      Usuń
  5. Myslalam Co by tu upiec w weekend przed pierniczkami i chyba wiem..... Dziekuje,

    OdpowiedzUsuń
  6. Już sobie wyobrażam zapach i smak tego ciasta. Wygląda obłędnie.
    Zapraszam serdecznie do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ dorodne ciasto:-), poproszę taki duży kawałek:-)

    OdpowiedzUsuń
  8. cholera, a ja zjadłam ostatniego banana, a mogłam mieć takie ciacho..;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zuzia...Ty wiesz że ja dyni i kukurydzy nie jadam. Ale..ale na to ciacho jestem gotowa się skusić. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kulinarna - dziękuję za zaproszenie
    Olimpia, już kroję ;-)
    Karmel, no błąd, wielki błąd że zjadłaś tego banana ;-)
    Ela na pewno byś nie pożałowała swojej decyzji:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda cudnie i ten zapach pomarańczy, och mniam!

    OdpowiedzUsuń
  12. już sobie wyobrażam ten zapach i smak:) musiało bosko smakować z ta cytrusową nutą!

    OdpowiedzUsuń
  13. Prawie czuję jak pachnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Fajne połączenie a jeśli mówisz że wilgotne to jest takie jak lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ma obledny kolor. Podejrzewam, ze smakuje tez niekiepsko :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Pysznie wygląda i taki nietypowy przepis, super :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zapach ciasta na pewno obłędny - tylko czy banany bo chciałem dodać więcej niż jeden może 3 sztuki. bananów - czy to nie zmieni koloru ciasta?
    Jeśli taki apetyczny pomarańczowy kolor to i smak ciasta obłędny prawda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciasto jest delikatne i puszyste, pachnie pomarańczą, lekko czuć banana.
      Jest ryzyko że może być inny kolor jeśli dasz 3 banany, no i zdominują smak dyni i pomarańczy, a ciasto będzie trochę cięższe.

      Usuń
  18. Dziękuję Bardzo Serdecznie za doradzenie - (taka życzliwa porada )Uroczych -szczęśliwych chwil życzę -

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...