16 lipca 2015

Zupa krem z cukinii

Aż trudno uwierzyć że tej zupy nie było jeszcze u mnie na blogu. Jestem fanką cukinii i na moim blogu znajdziecie mnóstwo przepisów z jej głównym udziałem.
Dziś pyszna i bardzo szybka zupa idealna na letni obiad.





2 ziemniaki ( dla zagęszczenia, możecie wzamian dać np. 1/4 szklanki ryżu)
2 średnie cukinie po 300 g o miękkiej skórce
duży por ( bez liści)
2 ząbki czosnku
3 różyczki brokuła ( głównie dla koloru)
1/2 łyżeczki mielonego imbiru
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1-2 łyżki oleju kokosowego ( lub masła klarowanego)
2 listki laurowe
1 duże ziarno ziela angielskiego
sól, pieprz świeżo mielony




Wstawiamy litr wody, wrzucamy listki laurowe i ziele angielskie oraz obrane i pokrojone w kostkę ziemniaki. Gotujemy na wolnym ogniu. Płyn powinien tylko przykrywać warzywa.
W tym czasie kroimy cukinię ze skórką w 2 cm kostkę i pora w talarki.
Szklimy cukinię i pora ok 10 minut tak by lekko się zrumieniły, doprawiamy gałką, imbirem, solą i pieprzem. Dodajemy do wywaru, dorzucamy różyczki brokuła i gotujemy na małym ogniu aż wszystko zmięknie ( łącznie ok. 25 minut). Wyjmujemy listki laurowe i blenderujemy na gładki krem.
Można dodać gęstego jogurtu opcjonalnie przy podaniu.




Lekkie i szybkie dania na upalne dni

11 komentarzy:

  1. Ja też lubię cukinię i zupy kremy. Tak więc Twoja zupę chętnie bym zjadła, bo smakowicie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajna zupka, moja cukinia co się zawiąże to opada...chyba w tym roku nie będzie zadowalających zbiorów

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna i elegancko ozdobiona!

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszna zupka, chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślicznie podana! A kubek przywołuje wspomnienia z dzieciństwa. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. krem z cukinii uwielbiamy i jemy nie tylko w sezonie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Też taką robiłam, pyszna zupka moja ulubiona zresztą. Fajny kubeczek masz

    OdpowiedzUsuń
  8. Kolor ma niesamowity! I jak cudownie podana! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...