20 lipca 2012

Babeczki blueberry


Klasyczne Blueberry moje ulubione...
Może nie leśne jagody, może trochę amerykańskie w tonie, ale co tam i tak pycha, 
na śniadanie w sam raz:) 











Składniki na 12 sztuk:

150 g mąki pszennej
100 g żółtej mąki kukurydzianej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki sody oczyszczonej
150 g drobnego cukru do wypieków
125 ml oleju ( u mnie 6 łyżek roztopionego masła)
125 ml maślanki lub kefiru lub jogurtu naturalnego (u mnie maślanka)
1 jajko
250 g borówki amerykańskiej 


Umyć i osuszyć owoce, obsypać małą ilością mąki.

W miseczce wymieszać składniki suche: mąkę pszenną, kukurydzianą, proszek, sodę, cukier.

W drugiej wymieszać składniki płynne: roztopione masło, maślankę, jajko.

Połączyć zawartość obu naczyń i krótko wymieszać, tylko do połączenia się składników. Wsypać połowę borówek i wymieszać.

Formę na 12 muffinek wyłożyć papilotkami. Ciasto podzielić między 12 foremek (u mnie ciasto sięgało do 3/4 wysokości papilotki). Wierzch posypać pozostałymi borówkami, po 3-4 sztuki na każdą muffinkę.

Piec w temperaturze 200ºC przez 20 minut. Wystudzić na kratce.





Jagody 2012Smakołyki na pikniki

16 komentarzy:

  1. mmmm, coś pysznego! chętnie bym wpadła na taką babeczkę..

    OdpowiedzUsuń
  2. TAK, TAK, TAK! Proste, bez zbędnego wymyślania, idealna propozycja na smaczne śniadanie :) Mogłabym rozpoczynać każdy dzień :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Klasyczne i najlepsze! Muszę kiedyś wypróbować dodatek mąki kukurydzianej do muffin, bo mi babska ciekawość spać nie da :D;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drui masz to samo co ja;)) jak mnie coś zaciekawi to jestem niespokojna aż sama sprawdzę:)

      Usuń
  4. Wszyscy pieką muffinki, ja też chcę muffinki! Mam wrażenie, że mógłbym przejść na dietę muffinkową, gdyby jeszcze powodowała utratę zbędnych kilogramów to byłbym w niebie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak! też bym tak chciała, dlatego staram się zawsze coś zdrowego przemycić jak już piekę słodkości;) choćby płatki owsiane czy mąkę razową. Ale to głupie tłumaczenie, bo najlepiej unikać cukru:)

      Usuń
    2. Niestety, choćby nie wiem ile zdrowych składników przemycić to i tak w dużych ilościach doprowadzą do tego, że sami będziemy wyglądać jak babeczka ;)

      Usuń
  5. mmm z jagodami - pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  6. Podeślij mi adres, zaraz wysyłam kurierem! :) A teraz idę piec muffinki z jagodami :):) Może mała wymiana? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cha! no pewnie, to ja też lecę do kuchni:))

      Usuń
  7. Już układam na blasze, ale rozładował się sprzęt więc zdjęcia niestety później:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam borówki w cieście, bo się dopiero rozlewają w buzi:P W ogóle uwielbiam borówki...

    OdpowiedzUsuń
  9. Te babeczki są arcyboskie. Korzystałam z tego samego przepisu Dorotki już w zeszłym roku:-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...