18 maja 2017

Muffiny cytrynowo - kokosowe

Aromatyczne, puszyste, na wierzchu chrupiące ( przynajmniej pierwszego dnia), idealne do zabrania na wyjazd czy piknik. Wreszcie zrobiło się wiosennie i wypieki "na wynos" wróciły chwilowo do łask u nas w domu. Przed nami pikniki szkolne i inne imprezy plenerowe, taki szybki przepis na pewno się przyda ;-) Testowałam różne przepisy muffinkowe, ale jak mi się spieszy, a mam ochotę na jakiś wybrany smak, to ten przepis zawsze się sprawdzi, ma dobre proporcje, babeczki wychodzą puszyste i równo rosną.







Sprawdzony przepis na muffiny amerykańskie ( przepis bazowy tutaj)

składniki suche:
270 g mąki
30 g wiórków kokosowych
1.5 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli
1/2- 3/4 szklanki cukru ( zależy jakie słodkie lubicie)

składniki mokre:
150 ml mleka
120 ml oleju roślinnego
2 jajka
sok z połowy cytryny+ łyżeczka skórki
1 łyżeczka naturalnego ekstraktu cytrynowego

Łączymy mokre składniki i suche w osobnych naczyniach, a następnie do suchych dodajemy płyny i mieszamy wszystko niedbale, najlepiej widelcem, aby pozostały grudki, wtedy muffinki wyjdą puszyste. Wypełniamy foremki do 3/4 wysokości, posypujemy wiórkami.
Pieczemy 15-20 minut w 180 stopniach, do zezłocenia.


13 komentarzy:

  1. Musza byc aromatyczne 😀

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam muffinki :) Podkradam jedną do kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne muffiny i jakie wyrośnięte! Ten kokos na górze do nas przemawia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, wyglądają naprawdę smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Prosty przepis na przepyszne muffiny :) Wole czekoladowe ale cytrynowe też są niczego sobie :) Dzięki za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile mufinek wychodzi w tym przepisie? :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Są przepyszne, najlepsze mufinki jakie w życiu upiekłam i zjadłam, pycha😃jedyny minus to taki ze jestem na diecie a zjadłam aż 3 na raz nie mogłam się opanować 😅

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...