23 sierpnia 2017

Szybkie ciasto z marchewką i cukinią

Ostatnio znalazłam przepis który musiałam wypróbować, ciekawa byłam połączenia marchwi i cukinii w jednym cieście. Cukiniowe wypieki wychodzą zawsze smaczne, wilgotne, moje ulubione ciasto czekoladowe jest na pierwszym miejscu, a to chyba na drugim.
Polecam, dziecinnie proste w wykonaniu, nie wychodzi gliniaste, czego się obawiałam, jest przyjemnie mięsiste i sycące. Oczywiście smaku warzyw nie czuć wcale. Można zrobić polewę, ale uważam że oprószenie cukrem pudrem wystarczy w zupełności.








źródło przepisu

1 i 1/2 szklanki mąki pszennej (użyłam tortowej)
1 płaska łyżeczka sody
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżeczka cynamonu
po 1/3 łyżeczki zmielonych goździków, imbiru, gałki muszkatołowej
3 jajka
1 szklanka jasnego brązowego cukru
1/2 szklanki oleju
150g startej marchewki na drobnych oczkach
150g startej cukinii na dużych oczkach (nie obierałam cukinii)
1/2 szklanki rodzynek lub żurawiny
1/2 szklanki posiekanych orzechów
Dodatkowo:
cukier puder do posypania
płatki migdałowe na wierzch ciasta ( to dałam od siebie)



W jednej misce łączymy przesianą mąkę z proszkiem, sodą i przyprawami.
W drugim naczyniu łączymy rozkłócone jajka i cukier, mieszamy widelcem.
Wlać olej i dobrze odciśnięte w rękach warzywa, wymieszać.
Do mąki dodać masę z warzywami i wymieszać krótko łyżką. Ciasto przełożyć do keksówki o wymiarach 25x12cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wyrównać, posypać płatkami migdałów (opcjonalnie) i wstawić do nagrzanego piekarnika. Piec w temperaturze 180C przez około 50 minut  na najniższym poziomie piekarnika.
Po wyjęciu z piekarnika odstawić do całkowitego ostygnięcia. Ostudzone posypać cukrem pudrem.



8 komentarzy:

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...