21 stycznia 2015

Kokosowy ryż na śniadanie, z jogurtem cynamonowym i jagodami goji.


Moje śniadanie w kolorze bieli...
Na rozjaśnienie myśli?



Takie śniadanie dodaje energii i witamin, ale też
zapewnia łagodne przejście ze snu w stan jawy - u mnie powrót duszy do ciała długo ostatnio trwa, ale pomaga w tym cudowny zapach wanilii i cynamonu.
Takie miłe śniadanko i od razu humor idealny:)



Kilka informacji, jeśli ktoś z Was jeszcze nie zetknął się z tymi jagodami, w co szczerze wątpię , bo ostatnimi czasy są popularne:) 
Jagody Goji to bardzo zdrowe owoce kolcowoju pospolitego. Roślinę tę można spotkać w mongolskich i tybetańskich Himalajach. Także jest uprawiana w Polsce ale i często dziczeje. Okrągłe, czerwone jagody są bardzo delikatne i dlatego nie zrywa się ich z drzewa, lecz delikatnie strząsa. 
Suszone owoce propagowane są jako zdrowa żywność.
Zdaniem wielu dietetyków jagody Goji to najzdrowsze owoce na świece.



szklanka ryżu
szklanka wody
szklanka mleka kokosowego
2 łyżki cukru z wanilią
1/4 łyżeczki soli
łyżka cukru lub innego słodzika 
+
gęsty jogurt (można dosłodzić, ja już nie słodziłam)
1/2 łyżeczki cynamonu*
jagody goji **
łyżka domowych powideł, ulubionych ( u mnie gruszkowe )


Gotujemy ryż na mleku i wodzie, dodając do niego odroinę soli i dosładzając.
Można dać całe mleko od razu lub stopniowo uzupełniać aby uzyskać odpowiednią konsystencję. Ja lubię kleisty ryż na śniadanie, można ugotować na bardziej sypko jeśli tak wolicie.
Jogurt łączymy z cynamonem, polewamy ryż, posypujemy owocami.






*  w prawdziwym cynamonie jest niskie stężenie kumaryny 0,45% (wysokie jej stężenie może być szkodliwe dla wątroby i nerek), "podróbka" cynamonu - cynamonowiec chiński ma wysokie stężenie aż 5% !
Jedna łyżeczka cynamonu jest tak silnym przeciwutleniaczem jak 1 szklanka soku z granatów lub 1/2 szklanki borówek (źródło: "Wyprawy po przyprawy")

** jeśli jeszcze nie jedliście owoców goji to bardzo polecam.
W smaku przypominają nieco suszoną żurawinę, jednak o wiele słodsze, nie są kwaskowe. Mają lekko azjatycką nutkę smakową.


Szacuje się, że w 100 gramach jagód jest jej aż 2500 mg witaminy C!
Obecnie poleca się tę roślinę jako środek o wielokierunkowym oddziaływaniu prozdrowotnym, tj. jako roślinę wzmacniającą i regulującą pracę układu trawiennego, poprawiającą ostrość widzenia, wspomagającą funkcjonowanie układu odpornościowego, korzystnie oddziałującą na ogólną kondycję fizyczną organizmu oraz opóźniającą procesy starzenia.








6 komentarzy:

  1. ale smakowicie to wygląda :) i jak zdrowo!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny, świetny pomysł na śniadanko :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie zjadłabym takie śniadanko na dobry nastrój :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zaopatrzyłaś nas nie tylko w super przepis, ale jeszcze w cenne informacje :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...