10 lutego 2014

Sałatka z tuńczykiem i kuskus


Szybka codzienna sałatka.
Sycąca, z prostymi składnikami, 
czarnym sezamem (który ostatnio dodaję do wszystkiego) :) 
i mnóstwem pietruszki..




1 szklanka kuskus
1 łyżka oliwy
1 puszka tuńczyka w oleju (duże kawałki)
5 łyżek kukurydzy
1 ugotowane na twardo jajko
szczypta soli
świeżo mielony pieprz
1 łyżka soku z cytryny
1 łyżka czarnego sezamu
3 łyżki majonezu
natka pietruszki drobno posiekana (według uznania, ja lubię dużo):)
drobno posiekane chili (opcjonalnie)


Zalewamy opłukany w zimnej wodzie kuskus szklanką wrzątku, dodając oliwę i szczyptę soli.
Przykrywamy i odstawiamy na ok. 10 minut aż napęcznieje i podwoi objętość.
Do ostudzonego kuskus dodajemy odsączonego i odciśniętego lekko tuńczyka, kukurydzę,pokrojone w kosteczkę jajko, posiekaną natkę pietruszki. 
Doprawiamy całość solą, pieprzem, sokiem z cytryny.
Dodajemy majonez, sezam, chili i mieszamy do połączenia się składników.



19 komentarzy:

  1. skąd bierzesz czarny sezam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kuchnie świata albo ostatnio kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością, w zwykłych sklepach czy marketach raczej nie widziałam.pozdrawiam

      Usuń
  2. CZarny sezam brzmi ciekawie... Uwielbiam sałatki z kuskusem! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. lubię jego wyrazisty smak, do tego jest zdrowy - źródło wapnia:)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. ja lubię ją też za to że robi się ją błyskawicznie :)

      Usuń
  4. Lubię kuskus. A czarny sezam mnie zaciekawił. Chyba się skuszę i spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. lubie takie sałatki:) idealna do zabrania na wynos do pracy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Widziałam czarny sezam w markecie na półce z produktami do sushi ale nie kupiłam bo jeszcze nie wiedziałam do czego mogę użyć i jaki ma smak. Przypomina trochę biały sezam?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trochę się różni, bardziej jak mak może, używam do wielu potraw, do ciasteczek posypka, do bułeczek, do sałatek, do ryby nawet. Sprawdź u mnie w zakładkach: sezam.

      Usuń
  7. pycha! uwielbiam takie sałatki, też chętnie korzystam z kuskusu:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kuskus lubię, a do tuńczyka się przekonałam. Na pewno spróbuję takiego połączenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. a można kuskus zalać rosołem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę że tak, o ile będzie dość łagodny w smaku i nie zdominuje smaku sałatki

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...