02 lutego 2014

Herbatnikowe tiramisu z orzechami


Na Zufikowie 400 fanów na fb, co mnie ogromnie cieszy, 
z tej okazji musi być coś na uczczenie takiej chwili!


Z ogromnej i nagłej ochoty na coś słodkiego -  czekoladowego, z kremem, z orzechami, biszkoptami i posypką czekoladową (każdy miał inne życzenie) - powstał taki oto deser/ciasto.
Najlepsze jest na drugi dzień, łatwiej się kroi bo herbatniki miękną, u nas oczywiście było krojone już po 2 godzinach, ale też wytrzymało :)
Użyłam twardych herbatników, bo nie chciałam aby zbyt namiękły - jeśli wolicie użyjcie tych bardziej miękkich (ostrożnie jednak przy nasączaniu).







forma 20x20 cm


3 paczki twardych herbatników (po 10 sztuk) 

200 g masła w temperaturze pokojowej
150 g serka Twój smak (lub gęstego serka homogenizowanego)
1/2 łyżeczki ekstraktu migdałowego (użyłam 100% naturalnego Skworcu)
120 g cukru pudru
7 sztuk zmielonych biszkoptów
50 g orzechów laskowych ze skórką lub bez (zmielonych)
szczypta soli (konieczna) lub użyjcie solonych orzeszków
2 łyżki kakao
1 łyżeczka kawy instant
1/3 szklanki wrzątku
tabliczka gorzkiej czekolady lub płatki czekoladowe do posypania







Zalewamy wrzątkiem kakao i kawę i odstawiamy do ostygnięcia.
Miksujemy masło z cukrem pudrem na puszysto, dodajemy stopniowo serek i dalej miksujemy.
Na koniec dodajemy ekstrakt migdałowy, zmielone orzechy i biszkopty i delikatnie mieszamy łyżką.
Układamy warstwę herbatników w naczyniu (użyłam szklanego, jeśli macie inne lepiej wyłożyć folią spożywczą), nasączamy je miksturą kakaowo-kawową (można też zanurzać herbatniki i je układać).
Na herbatniki nakładamy warstwę kremu. Na to znów nasączone herbatniki i tak do wyczerpania składników. Wierzch posypujemy wiórkami czekolady lub płatkami (najlepiej przed podaniem, ja zrobiłam to wcześniej i czekolada była mocno schłodzona).
Chłodzimy ciasto w lodówce.
Kroimy ostrym nożem. 






24 komentarze:

  1. pycha, już kliknęłam na fejsie, pyszne pyszne pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale wypasione tiramisu zrobiłaś!!! Mniaaaaammmmm!!!!! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I pomśleć że jest banalne do wykonania Beatko, tylko czekać potem trzeba i tu jest hak :)

      Usuń
  3. Ciasto rewelacyjnie się prezentuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiesz, "podniosłam licznik" na FB i myślę, że mogę się już poczęstować tym pysznym ciastem :))Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. kurcze jestem pod wrażeniem:) przepis koniecznie muszę wypróbowac:) nie wpadłabym na coś takiego!;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Antenko :) porzeba matką wynalazku wiesz ;-)

      Usuń
  6. wygląda niezwykle apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super herbatnikowe tiramisu!!!! Rewelacja

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam tiramisu klasyczne więc to zapewne też by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Tiramisu to najlepsza rzecz jaka może być, takiej wersji jeszcze nie jadłem :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Gratuluję, to ładna sumka i ładne ciasto na tę okazję :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje z powodu pięknej cyferki, a tiramisu boskie i śliczne.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...