08 lipca 2012

Rustykalna tarta z serem i jabłkami



Trwa przerób spadających jabłek..
Przepis oryginalny mnie zainspirował, ale zmodyfikowałam go nieco.
Zrobiłam swój ulubiony spód, reszta też zmieniona w sumie:) 
Niepotrzebna nawet forma..wałkujemy, nakładamy farsz, zawijamy i już.







spód ciasta: 1 szklanka mąki pszennej zwykłej
1/3 szklanki mąki pszennej razowej
2 łyżki drobnego cukru (użyłam cukru pudru)
1/4 łyżeczki soli
1/2 kostki zimnego masła
3 łyżki lodowatej wody
1 łyżka śmietany

masa serowa: 200 g sera na sernik
  1 jajko
                    2 łyżki cukru pudru
                 cukier waniliowy
                        można garść rodzynek

wierzch z jabłek: 3-4 średnie jabłka
2 łyżki cukru
1 łyżeczka cynamonu





Ciasto: wymieszać mąkę z cukrem, solą i posiekanym masłem, wyrabiamy jak na kruszonkę, następnie dodajemy wodę i śmietanę. Szybko zagniatamy, prószymy lekko mąką, owijamy w folię i wkładamy do lodówki na co najmniej 1 godzinę.
Masy serowa: łączymy wszystkie składniki i odstawiamy.
Obieramy jabłka, kroimy w cienkie plasterki, obtaczamy w cukrze z cynamonem.
Przygotowujemy spód. Ja wałkuję ciasto od razu na papierze obsypanym mąką, na którym ciasto się będzie piekło (jest dość delikatne i trudno się je przekłada). Wałkujemy do średnicy ok. 30 cm i grubości 5 -3 mm. Posypujemy mąką. Resztę nakładamy tak aby został 3 cm brzeg na zawinięcie. Masę serową rozsmarowujemy i na to układamy jabłka dookoła tak aby na siebie lekko nachodziły. Zawijamy brzeg dość szczelnie aby masa serowa nie wypłynęła. Polewamy jabłka 2 łyżkami roztopionego masła. Smarujemy brzegi ciasta. Ja posypałam też czarnuszką.
Wkładamy do nagrzanego piekarnika do 190 stopni na ok 45 min.
Lekko przestudzić i kroić jak pizzę.







10 komentarzy:

  1. ta potrawa powinna się nazywać jabłkowa ppizza:)

    Janka

    OdpowiedzUsuń
  2. Przejadłam się już truskawkami, jagodami i malinami, teraz czas na jabłka i... jabłkową pizzę :]

    OdpowiedzUsuń
  3. świetna. jabłka i ser to wyśmienite połączenie

    OdpowiedzUsuń
  4. podoba mi się taka rustykalna tarta, no i przez ten ser na dole, ciasto nie rozmoczy się od jabłek. Super pomysł!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. a rzeczywiście jest fajny przepis na ciasto do tarty bez jajka, wypróbuję na pewno :))) Smacznie ta tarta Twoja wygląda! Pozdrawiam ciepło :))) i dziękuję za odwiedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Fajny przepis a tarta wygląda przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...