13 lipca 2012

Sałatka z młodej cukinii



Sałatka ta była dodatkiem do tarty, również cukiniowej:)
Do tej sałatki potrzebny jest dość zdecydowany w smaku dressing, ale nie na tyle aby zdominował delikatny smak cukinii.

Taką sałatkę przygotował J. Oliver w którymś zestawie w swoich szalonych i smakowitych 30-minutowych obiadach. Zawsze chciałam wypróbować taką sałatkę, ale ciężko trafić na bardzo młodą cukinię (taką jeszcze z kwiatami), a taka mi się trafiła prosto z ogródka teściowej;) Bardzo dziękuję;) 


2-3 młode marchewki
2 małe cukinie zielone
2 małe cukinie żółte
czerwona cebula
prażone pestki dyni


dressing improwizowany : 
olej lniany, sok z cytryny (sporo), sól, pieprz, 
skórka starta z cytryny, płatki chili, zmiażdżony ząbek czosnku,
ja dodałam też posiekany koperek ale nie pamiętam 
czy był w oryginale, ale pasuje świetnie.


Warzywa kroimy, a właściwie strugamy na długie wstęgi wraz ze skórką za pomocą zwykłej obieraczki do warzyw (ja mam taką szerszą z IKEA), 
cebulkę kroimy na cieniutkie krążki i mieszamy delikatnie wszystko. Polewamy dressingiem, posypujemy pestkami i od razu spożywamy.

4 komentarze:

  1. fajny pomysł na letnią, sezonową sałatkę. Podoba mi się, że użyłaś oleju lnianego a nie tej oklepanej oliwy z oliwek :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio nie używam oliwy wcale, zastąpiłam ją innymi olejami, a lniany jest niedoceniony a super zdrowy i nie dominuje smakowo.

      Usuń
    2. to dokładnie tak jak ja. eksperymentuję z lnianym, rydzowym, rzepakowym a oliwa stoi zapomniana gdzieś w kącie:-D

      Usuń
    3. Ja na razie lniany, rzepakowy, słonecznikowy,sezamowy ale rydzowy musi być niezły w smaku?

      Usuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...