19 lutego 2021

Tarte flambee

Tarta rodem z Francji, na spodzie drożdżowym z prostymi składnikami, podbiła nasze serca. 

Połączenie boczku, cebuli i kwaśnej śmietany to jest to. Piotr Kucharski kusił z ekranu kolejny raz swoimi przepisami, postanowiłam upiec to cudo i przekonać się na własne oczy (raczej podniebienie). Wniosłam kilka swoich drobnych zmian technicznych do przepisu. 

Polecam spróbujcie


Tarta z boczkiem i cebulą na kwaśnej śmietanie





Składniki:

  • Ciasto:
  • 10 g drożdży (użyłam sypkich)
  • 300 ml wody
  • 450 g mąki pszennej typ 750 (miałam 650)
  • 0,5 łyżeczki soli (raczej płaska łyżeczka będzie ok)
  • 1/4 łyżeczki czarnuszki (dodałam od siebie)
Nadzienie:
  • 3 duże cebule
  • 2 łyżki masła lub oleju do smażenia
  • 200 g kwaśnej, gęstej śmietany (12 lub 18%)
  • 100 g kanapkowego serka śmietankowego
  • 150 g wędzonego boczku
Ciasto.
Do dużej miski przesiewamy mąkę z solą i czarnuszką.
W ciepłej wodzie rozpuszczamy drożdże i dodajemy do mąki. Mieszamy aż powstanie jednolita masa. Krótko wyrabiamy, ciasto będzie delikatne, elastyczne.
Przykrywamy folią i odstawiamy w ciepłe miejsce na 1 h.

Przygotowujemy farsz.
Cebulę kroimy w piórka, boczek w kostkę, obsmażamy krótko na maśle, odstawiamy.
Śmietanę mieszamy w naczyniu razem z serkiem.

Nastawiamy piekarnik na 250 stopni.
Ciasto po wyrośnięciu odpowietrzamy (czyli go lekko zagniatamy), dłonie zwilżamy w oliwie, dzielimy ciasto na 8 części, odrywamy każdą kulkę i rozciągamy w rękach formując podłużny "placek", układamy na blasze wyłożone papierem obsypanym mąką. Rozprowadzamy, spłaszczamy rękoma każdy placek. Smarujemy śmietaną, układamy cebulę i cząstki boczku. Pieczemy w mocno nagrzanym piekarniku ok. 10 minut (zaglądajcie, brzegi ciasta powinny być zrumienione). Podawać ciepłe. Mnie smakowały z kleksami śmietany która mi została z farszu. 

6 komentarzy:

  1. Z pewnością trudno się powstrzymać aby nie skosztować.

    OdpowiedzUsuń
  2. zawsze zajmowałam się tylko średnio udanym pisaniem.
    ale chyba zajmę się gotowaniem, po przeczytaniu Twojego bloga...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło, zarówno gotowanie jak i pisanie to dwie kreatywne dziedziny życia;-)

      Usuń
  3. Pychotka, tez lubię jego przepisy :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...