04 lutego 2021

Puchata babka z białek

Wracam do Was kochani po długiej przerwie..

Nie będę Was zanudzać tłumaczeniami dlaczego? po co? co się stało?

Ot, poczułam znowu chęć podzielenia się z Wami dobrym przepisem. Zostawmy daleko ideologie, przyczyny i skutki. Wracam do mojego wirtualnego przepiśnika z tym nowym przepisem.

Dziękuję, że zaglądaliście i komentowaliście chociaż nic nowego sie nie pojawiało.

Czuję, że tam jesteście i czekacie na coś jeszcze 💗




Poniższy przepis jest naprawdę prosty, jedyna trudność do dobrze ubić pianę i delikatnie potem wymieszać z masą, aby nie opadła. Babka mnie zaskoczyła puszystością i wilgotnością, spodziewałam się suchego ciasta!. Ma strukturę miękkiej gąbki. Średnio słodka. Na drugi dzień jest jeszcze lepsza, mięciutka i bardziej wilgotna.

Polecam. Ja sie nie zawiodłam! W źródłowym przepisie jest wersja cytrynowa, u mnie waniliowa (dzieci wolą 😏).




Wszystkie składniki powinny być w temperaturze pokojowej.

Forma do babki keksówka 10x30 cm lub forma z kominem 1,5 litra.

SKŁADNIKI:

6 białek L

2 szklanki mąki pszennej (minus 3 łyżki)

3 łyżki mielonych migdałów (mąki migdałowej)

1 i 1/3 szklanki cukru pudru + cukier z wanilią (lub sama wanilia / ekstrakt)

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

1/2 szklanki mleka

1/2 szklanki oleju

skórka otarta z połowy cytryny

Dodatkowo: cukier puder do posypania

Zrezygnowałam z polewy z lukru, jeśli macie ochotę możecie zrobić.


Formę wykładamy papierem lub smarujemy masłem i obsypujemy mąką.

Piecyk nagrzewamy do 160 stopni z termoobiegiem.

W sporej misce łączymy przesianą (koniecznie) mąkę z proszkiem, cukrem pudrem. 

Mleko z olejem i wanilią wlewamy do suchych składników i mieszamy dokładnie aby nie było grudek. Dodajemy skórkę i wanilię. Masa będzie gęsta.

Białka ubijamy osobno ze szczyptą soli na sztywną pianę (polecam ją utrwalić na koniec łyżką cukru pudru). Ubitą pianę dodajemy małymi partiami do masy ciasta i delikatnie mieszamy, najlepiej rózgą lub szpatułką, tak by nie niszczyć struktury piany. Masa stanie się lekka i puszysta. Wlewamy ją do przygotowanej foremki. Pieczemy ok. 40 minut. Po tym czasie sprawdzamy patyczkiem, nie pieczemy za długo, bo niepotrzebnie wysuszymy ciasto. Po przestudzeniu posypujemy cukrem pudrem.

źródło przepisu




9 komentarzy:

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...