11 lutego 2015

Kruche rogaliki ( ciasto serowe)


Pyszne, kruche i ekspresowe w wykonaniu.
Przetestowałam je wiele razy z różnym nadzieniem, ale znikały tak szybko że nigdy nie zdążyłam ich Wam pokazać :) w końcu się udało - dziś z nadzieniem z marmolady różanej.
Polecam też z bakaliami, czekoladą lub serem. Wszystkie wersje bardzo smaczne.
Ciasto nie wymaga ani wyrabiania, ani wyrastania, ani schładzania, więc szybciutko się je robi.

Od razu powiem że porcja z przepisu , z której wychodzi 1 blacha rogalików, to zdecydowanie mało.
Cudowny przepis znalazłam u Anuli, popularyzuję go dalej, bo w pełni na to zasługuje :)




2,5 szklanki mąki pszennej
250 g masła ( w temperaturze pokojowej)
200 g sera białego 3 krotnie zmielonego ( użyłam półtłusty
w kostce)łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru z wanilią
3 łyżki cukru pudru ( dodałam od siebie)
szczypta soli ( też dodałam od siebie)

jajko do posmarowania
marmolada, owoce, ser do nadziania.



Cytuję cały przepis.

Wszystkie składniki na ciasto zagniatamy. Ciasto dzielimy na 3 części, każdą wałkujemy (nie za cienko) w kształcie koła ( u mnie wyszło 30 cm średnicy).
Koło dzielimy na 8 trójkątów. Na szerszej stronie układamy nasze ulubione nadzienie. Zwijamy w rulonik i wyginamy na kształt rogala, lekko ściskamy końce aby nadzienie się nie wydostało. Smarujemy roztrzepanym jajkiem. Pieczemy w rozgrzanym do 170 stopni piecyku przez 15 minut (do chwili, aż rogaliki uzyskają złoty kolor). 
Posypujemy cukrem pudrem lub smarujemy lukrem.




Twarogowe słodkości 2

22 komentarze:

  1. Zuzanno wpraszam się na rogaliczki, takie ładne rumiane :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne rogaliki :-) muszą być pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zuziu, koniecznie musze takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszą być pyszne! Zapisuję i zabieram się do pieczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Te rogaliki wyglądają tak, że już żadnej dodatkowej zachęty nie potrzeba :) Chodzą za mną takie cudeńka już od jakiegoś czasu i myślę sobie, że w końcu zrobię :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ooo, z marmoladą różaną-wypiek perfekcyjny!

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę się przyznać ze zapomniałam o tym przepisie i dawno nie robiłam rogalików. W weekend to nadrobię! Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Mmm, fantastyczne rogaliki, fajne to serowe ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kruche, ekspresowe i bardzo apetyczne !!! mniam!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z nadzieniem z powideł lub sera dla nas byłyby najlepsze :D Wyglądają super apetycznie :)
    Pozdrawiamy cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  11. zjadłabym kilka do kawki:) pysznie się prezentują!

    OdpowiedzUsuń
  12. O, pyszne rogaliki! Przydałyby się na niedzielę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. fajne roglaliki :) bardzo apetyczne :)

    OdpowiedzUsuń
  14. robilam... obladne, maslane i uwaga.... nie wiem cz to tylko moje odczucie ale zdecydowanie lepsze na drugi i trzeci dzien... Zrobilam tez z tego ciastamini buleczki z nadzieniem, po prostu rozplywaly sie w ustach

    OdpowiedzUsuń
  15. sa obledne, i jak dla mnie o niebo lepsze na drugi dzien. Robilam z tego ciasta tez mini blezki nadziewane marmolada rozana... uwierzcie,poezja. Mam tylko pytanie, czy mozna zmniejsyc ilosc masla? jakdla mnie jest ona zabojcza... jak tak to do jakiej ilosci?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obawiam się że nie. Kruche wypieki mają to do siebie że wymagają dużej ilości tłuszczu niestety.Będzie inna konsystencja ciasta.Ale cieszę się że Ci przypadły do gustu, też lubię ten przepis. Rogaliki sa bardzo smaczne i dość szybko je się robi. Pozdrawiam

      Usuń
  16. O i szybkie do zrobienia, to coś dla mnie na dziś. Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  17. Rogaliki rewelacja, zawsze robiłam z kruche go ciasta ale te są o niebo lepsze. Potwierdzam na drugi dzień super. Trochę zamrozilam na próbę

    OdpowiedzUsuń
  18. Najlepsze rogaliki,jakie jadłam.Moja rodzina je uwielbia...Znikają w mgnieniu oka!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...