25 grudnia 2014

Miękkie pierniczki ziemniaczane. Wesołych Świąt!


Kochani miałam mało czasu i sił ostatnio i też mało postów świątecznych zamieszczałam, dopadła mnie grypa i siłą rzeczy trochę zwolniłam tempo.
Może tego potrzebowałam, a może dzięki temu przygotowania świąteczne były nieco mniej pośpieszne i nerwowe.
Nie wszystko co zaplanowałam udało przygotować, na szczęście dobrych kucharek w rodzinie nie brak i podzieliłyśmy się pracą ;-)
Dziś przepis na mięciutkie pierniczki z ziemniaków, już dawno zamierzałam je zrobić.
Bardzo polecam, nam bardzo smakowały. Są puszyste, mięciutkie i aromatyczne, łatwo je przechować.
To z tych "na ostatnią chwilę", ich przygotowanie nie zajęło dużo czasu.

Wraz z przepisem ślę do Was serdeczne życzenia zdrowych, pogodnych Świąt, spełniających marzenia i niosących nowe nadzieje. 






źródło przepisu z lekkimi zmianami

250 g ostudzonego ziemniaczanego puree
3/4 szklanki sztucznego miodu
150 g cukru
125 g masła
450 g mąki
1 łyżka przyprawy piernikowej
2 płaskie łyżki kakao
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1 jajko






Podgrzewamy w rondelku miód, masło, cukier, przyprawę piernikową, kakao.
Mieszamy cały czas aż składniki się połączą, cukier rozpuści, ale nie dopuszczamy do zagotowania. Przelewamy wszystko do dużej miski.
Do masy dodajemy puree z ziemniaków i miksujemy lub dokładnie mieszamy.
Na koniec dodajemy mąkę przesianą z proszkiem, potem jajko i zagniatamy ciasto.
Jest bardzo delikatne, ale nie powinno się lepić, łatwo się wałkuje. Wykrawamy dowolne kształty, ja wałkowałam od razu na papierze do pieczenia i wycięte kształty zostawały na miejscu, zdejmujemy tylko zbędne kawałki wyciętego ciasta. Wychodzą 2-3 blachy ciasteczek.
Pieczemy w piecyku nagrzanym do 170 stopni ok 10 minut. Studzimy. 
Lukrujemy lukrem lub polewą czekoladową.






Świąteczne słodkości!





8 komentarzy:

  1. Ślę Ci najlepsze życzenia świąteczne, aby zdrówko do Ciebie w pełni wróciło :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci kochana, również wszystkiego najlepszego!

      Usuń
  2. Piękne pierniczki! Wesołcyh Świąt dla Ciebie i Twoich Bliskich. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda smacznie! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierniczki do zrobienia!
    Dziękuję za życzenia:) Również składam radosnego, rodzinnego kolędowania i Świętowania.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawy przepis na pierniczki :-) zapisuje sobie i zrobię takie bo pysznie wyglądają :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...