11 lipca 2013

Cukinia i czosnek niedźwiedzi ( Lato w Kuchni Pięciu Przemian)






Proste i szybkie danie. Dobre na szybki lunch lub obiad. 
Podane z sałatką będzie bardziej urozmaicone, można użyć jako dodatku do dań mięsnych lub rybnych. 





Jeden z pierwszych przepisów jaki postawnowiłam wytestować z nowej książki -
letniej edycji Kuchni Pięciu Przemian czyli
 "Lato w Kuchni Pięciu Przemian" Anny Czelej wydawnictwa Illuminatio.
Książka niepozorna ( mały format), a zawiera mnóstwo przepisów na dania wegetariańskie, wiele z prostych i dostępnych składników, z bardzo przystępnie opisanym sposobem przygotowania.
Obfituje też w przepisy na potrawy bezglutenowe, które łatwo jest odnaleźć ponieważ są specjalnie oznaczone w spisie treści.
Mamy dział Zupy na lato, Surówki i sałatki (mnóstwo pysznych), Dania ciepłe, Warzywne, przykład jak ciekawie wykorzystać sezonowe warzywa.
Przekąski ( tu spodobały mi się pasty do chleba), Desery ( głównie na bazie owoców sezonowych), a nawet Przetwory (kiszona papryka lub nalewka z zielonych orzechów). 
Wszystko klarownie opisane. 
Dużo zdjęć które inspirują i zachęcają do wypróbowania przepisów. 
Piszcie jeśli coś Was zainteresuje w książce lub macie jakieś pytania.

Można wziąć udział w konkursie i wygrać egzemplarz książki, szczegóły tutaj.

A tu  moje przepisy na Fb stronie wydawnictwa : klik z edycji WIOSENNEJ :)


Czym charakteryzuje się lato w Pięciu Przemianach? (więcej informacji)


Poznaliście już kilka potraw z Wiosny ( wiosenna zupa pomimidorowa - tu też więcej o samej filozofii kuchni, kotleciki jaglane z orzechami), tym razem postaram się przedstawić kilka przepisów z nowej książki. Zapraszam. Zaglądajcie. 
Będzie dość zielono w najbliższym czasie, jako że mamy pełnię lata:)



Przepis z działu Dania ciepłe - Placki z cukinii, nieco zmodyfikowałam 

(D) 1 średnia cukinia (taka o większej średnicy ale małej ilości pestek)
(O) 1/2 łyżeczki świeżego tymianku 
(Z) 1 łyżeczka słodkiej sproszkowanej papryki (pominęłam) 
(M) 2 ząbki czosnku, szczypta ostrej sproszkowanej papryki (zastąpiłam czosnkiem niedźwiedzim i pieprzem)
(W) sól do smaku
(D) 2-3 łyżki mąki ( zastąpiłam bułką tartą )

ode mnie:
2 jajka (lub jedno jeśli cukinia jest mała, moja była spora)
bułka tarta do obtaczania
pieprz Swieżo mielony
suszony czosnek niedźwiedzi Royal Brand ( ok. 2 łyżeczki)
olej do smażenia


Cukinię kroimy w krążki grubości 8 mm (jeśli cukinia jest duża i ma pestki to trzeba je wydrążyć), solimy. Posypujemy tymiankiem, pieprzem i dzikim czosnkiem.
Odstawiamy na pół godziny.
Jajka rozkłócamy widelcem, dodajemy soli i pieprzu oraz jeszcze łyżeczkę czosnku.
Rozgrzewamy olej na średnim ogniu. 
Krążki cukinii zanurzamy w jajku, następnie w bułce (lekko tylko) i smażymy na złoto po obu stronach.


Zielnik Kuchenny 2013 













13 komentarzy:

  1. uwielbiam panierowaną cukinkę, a z czosnkiem jeszcze nie próbowałam - czas najwyższy :) pozdrawiam i zapraszam po dania na grilla http://www.zgrilla.pl/grillowany-pstrag-z-farszem-pomidorowym/

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie proste rozwiązania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. raz dwa i pyszne jedzonko- lubię takie

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię cukienię tak przyrządzoną, choć z czosnkiem nie robiłam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam, cukinia potrzebuje konkretnej przyprawy inaczej jest mdła.

      Usuń
  5. super, pysznie i prosto:))

    OdpowiedzUsuń
  6. na sam widok się oblizuję:) wspaniała cukinia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale apetytu mi narobiłaś:) Kinga

    OdpowiedzUsuń
  8. oj lubię taką cukinię i to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję za udział w książkowej akcji! :) Pozdrawiam serdecznie

    www.smakiemsietoczy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Przykro mi, jednak przepis nijak się ma do zasad kuchni pięciu przemian...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...