19 lutego 2013

Moja ogórkowa




Delikatna, nie za dużo śmietany, na bulionie warzywnym i z ryżem.
I koniecznie dużo zielonego i starta marchewka. Czosnek też musi być.
A jaką ogórkową Wy lubicie?





3 marchewki
korzeń pietruszki
kawałek korzenia selera
8 cm kawałek pora
5 średnich ziemniaków
1/3 szklanki surowego ryżu
2 łyżki oliwy
natka pietruszki
koperek
1-2 ząbki czosnku
300-400g kiszonych ogórków
120g kwaśnej śmietany 12% + łyżka mąki
sól, pieprz

Marchewkę ścieramy na grubych oczkach, resztę warzyw (oprócz ogórków) kroimy w małe cząstki i gotujemy bulion dodając oliwę ( 2.5 l wody). 
Dorzucamy też opłukany ryż i ząbki czosnku w całości.
Z tej ilości wychodzi ok. 3 l zupy. Gdy ziemniaki i ryż zmiękną (po ok 25 minutach), dodajemy starte na grubych oczkach ogórki (u mnie razem ze skórką, zostawiamy wodę z ogórków).
Chwilę gotujemy, doprawiamy solą i pieprzem.
Zabielamy śmietaną rozrobioną z łyżką mąki i krótko gotujemy.
Jeśli mało kwaskowe, dodajemy wodę z ogórków. Na koniec dodajemy natkę i koperek. Smacznego.









13 komentarzy:

  1. Kocham ogórkową! Najlepsza zupa na świecie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Największym amatorem na ogórkową jest mój mąż:)

    OdpowiedzUsuń
  3. sliczny blog gratuluje

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dobrze czasem poszperać po takich blogach to się przypomni zupy z dzieciństwa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulubiona zupa mojego męża :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak widzę większość mężów ma podobny gust;)

      Usuń
  6. Wieki nie jadłam ogórkowej. Może bym tak ją sobie przypomniała na łikendzie. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. zupa ogórkowa jest ulubioną mojej córki :) ja robię bardzo podobną, tyle że nigdy nie dodawałam ryżu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie też bez ryżu, za to zawsze na wywarze warzywnym. Pyszna, domowa klasyka.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za Twój komentarz, zajrzyj po kolejny przepis :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...